Garantie & Retouneren

Garantie en Retouren

Op deze pagina vindt u alle informatie omtrent de garantie en het retouren van onze producten.

  • Garantie

U ontvangt op al uw aankopen de wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product moet voldoen aan wat u als consument redelijkerwijs van het product mag verwachten. Ieder product in ons assortiment heeft een garantieperiode van minimaal 2 jaar. Voor een aantal producten geldt een korte garantieperiode van 1 jaar.

  • Retouren

U heeft het recht om binnen 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product fysiek in bezit krijgt.

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.  Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

De kosten voor de retourzending en de risico’s zijn volledig voor rekening van de koper.

Garantie vervalt;

Indien problemen geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist of onzorgvuldig gebruik en/of installatie, of wanneer het probleem door van buiten komende oorzaken is ontstaan, is de garantie niet meer van toepassing.

Hoe retourner ik een product

  • Retouren

U kunt uw retour online aanmelden via dit formulier. Geef aan om welke product u wil retourneren en wat de reden hiervoor is. Op basis daarvan kunnen wij de juiste vervolgstappen ondernemen. Ledopruiming.nl bevestigt de ontvangst van uw retourmelding en zal vervolgens contact met u opnemen.

  • Garantie

Indien u binnen de garantieperiode i.v.m. een defect een product naar Ledopruiming.nl wil sturen, dient u dit eerst aan te vragen. U kunt uw defect melden via onze contact formulier. Uw melding van het defect komt via deze weg binnen, waardoor wij u zo snel mogelijk kunnen voorzien van een oplossing. U hoeft de producten pas te retourneren als u hiervoor van ons de instructie voor krijgt. 

In geval van garantie worden retourkosten vergoed en ontvangt u eenzelfde product of gelijkwaardig nieuw product. Als problemen geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist/onzorgvuldig gebruik en/of installatie of wanneer het probleem door van buiten komende oorzaken is ontstaan, is de garantie niet meer van toepassing. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@ledstuff.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.